Το σύστημα ανάφλεξης του 2CV6.

Το θέμα το δημιούργησα ώστε να συλλέξουμε όλες τις θεωρητικές πληροφορίες για το κύκλωμα ανάφλεξης του 2CV6 και έναν πρακτικό τρόπο για να επαληθεύουμε το διάκενο των πλατίνων.

Το σύστημα Ανάφλεξης του 2CV6 A06/635 Κινητήρες

Το 2CV6 διαθέτει ένα πολύ απλό και έξυπνο σύστημα ανάφλεξης αυτό το κάνει να είναι αξιόπιστο , φθηνό στη συντήρηση του και εύκολα επισκευάσιμο.
Ο λόγος είναι ότι το 2CV6 δουλεύει σε κύκλο ανάφλεξης Wasted Spark όπου μιας και είναι δικύλινδρο δε χρειάζεται διανομέα (Distributor).

Λίγα λόγια για τον κύκλο Wasted Spark
Ο κύκλος wasted spark σημαίνει ότι τα μπουζί δίνουνε σπινθήρα ταυτόχρονα και τα δύο μαζί , δηλαδή δίνουνε σπινθήρα
και στη φάση της συμπίεσης (8 μοίρες πριν το ΑΝΣ) αλλά και στη φάση της εξαγωγής.
Επειδή δίνουν σπινθήρα και στη φάση της εξαγωγής δίχως να υπάρχει λόγος, ο σπινθήρας πάει χαμένος και για το λόγο αυτό ονομάζεται έτσι ο κύκλος. (Χαμένος Σπινθήρ.)

Το κύκλωμα ανάφλεξης αποτελείτε απο :

  1. Τη μπαταρία (φυσικά)
  2. Τον Πολλαπλασιαστή.
  3. Τις Πλατίνες.
  4. Τα Μπουζί.
'' Λίγα θεωρητικά πράγματα όσο το δυνατόν απλοποιημένα για το πως δημιουργείτε ο σπινθήρας''

Η μπαταρία στέλνει ρεύμα στον πολλαπλασιαστή (όταν έχουμε τον διακόπτη στη θέση IGN) το ρεύμα που στέλνει είναι συνεχές.
Το συνεχές ρεύμα δημιουργεί στον πολλαπλασιαστή ένα μαγνητικό πεδίο. Το μαγνητικό πεδίο είναι μια αποθηκευμένη ενέργεια.
Οι πλατίνες όταν ανοιγοκλείνουνε δημιουργούν μεταβολές στα άκρα του πολλαπλασιαστή, αυτές οι μεταβολές βοηθούν τον πολλαπλασιαστή
να μετατρέψει την αποθηκευμένη ενέργεια του μαγνητικού πεδίου σε υψηλή τάση. Η υψηλή τάση πάει στα μπουζί και έτσι δημιουργείτε σπινθήρας.


Πότε όμως πρέπει να ανοίξουν ή να κλείσουν οι πλάτίνες?

Αυτό εξαρτάται απο την γωνία Dwell, σαν γωνία Dwell ορίζουμε το πόσες μοίρες οι πλατίνες παραμένουν κλειστές.
Όταν οι πλατίνες είναι κλειστές δεν έχουμε σπινθήρα στα μπουζί.
Το 2CV6 δουλεύει με 109 μοίρες γωνία Dwell.

Μια άλλη έννοια που πρέπει να εξηγήσουμε είναι η έννοια της προπορείας (Avance)

Προπορεία ορίζουμε το πόσες μοίρες πριν το έμβολο φτάσει στο ΑΝΣ στη φάση της συμπίεσης
θα ξεκινήσουν τα μπουζί να δίνουν σπινθήρα.
Στο 2CV6 η προπορεία είναι 8 μοίρες πριν το ΑΝΣ.


Πώς βρίσκουμε πρακτικά τις 8 Μοίρες πριν το ΑΝΣ ?

Λοιπόν για να βρούμε το σημείο των 8 μοιρών πριν το ΑΝΣ ακολουθούμε τη γνωστή διαδικασία που βάζουμε ένα
τρυπανακι ή οποιοδήποτε άλλο σιδεράκι 6 mm σε αυτό σημείο και στρέφουμε το βολάν μέχρι το τρυπανάκι να μπει στην ανάλογη τρύπα του βολάν.

20519


Στο σημείο αυτό λοιπόν οι πλατίνες ξεκινάν να ανοίγουνε και έτσι έχουμε σπινθήρα στα μπουζί.

Πώς όμως μπορείς να επαληθεύσεις ότι η γωνία Dwell είναι ακριβώς σωστή?

Το διάκενο των πλατίνων πρέπει να είναι 0,40 mm oπως αναγράφεται στα τεχνικά εγχειρίδια.
20523


Γνωρίζοντας ότι το βολάν έχει 107 Δόντια και γνωρίζοντας ότι η γωνία Dwell διαρκεί 109 μοίρες αυτομάτως γνωρίζω ότι η γωνία Dwell αντιστοιχεί
σε 32 δόντια του βολάν. Οπότε για 32 δόντια οι πλατίνες θα πρέπει να είναι κλειστές οπότε δεν θα έχω σπίθα στα μπουζί.

Πάμε στην Πρακτική διαδικασία..

  1. Αποσυνδέω τα μπουζοκαλώδια απο τα μπουζί σαν μέτρο ασφαλείας (Safety First) ώστε βεβαιωθώ ότι δεν πρόκειται η μηχανή να ξεκινήσει για κανένα λόγο.
  2. Γυρίζω το βολάν μέχρι να βρω το σημείο των 8 μοιρών πριν το ΑΝΣ και βεβαιώνομαι ότι το τρυπανάκι των 6 mm μπαίνει στην τρύπα του βολάν.
  3. Αφαιρώ το τρυπανάκι. ( Δε θέλουμε να το ξεχάσουμε εκεί για κανένα λόγο).
  4. Με ένα μαρκαδόρο σημαδεύω ένα δόντι στο βολάν και ένα σταθερό σημείο στη χελώνα. ( Επιλέγω κάποιο σημείο που να με βολεύει).
  5. Τοποθετώ ένα λαμπάκι 12v στα άκρα του Πολλαπλασιαστή.
  6. Γυρίζω το διακόπτη στη θέση iGN.
  7. Στην παρούσα φάση το λαμπάκι πρέπει να είναι σβηστό, ξεκινάμε και γυρίζουμε το βολάν ανάποδα απο τη φορά περιστροφής της μηχανής
(Με το που ξεκινήσουμε και γυρίζουμε το βολάν ανάποδα απο τη φορά περιστροφής το λαμπάκι θα ανάψει διότι είναι στη γωνία Dwell).
8) Mετράμε για πόσα δόντια το λαμπάκι είναι αναμμένο.

Εάν το λαμπάκι έμεινε αναμμένο για 32-34 δόντια τότε το διάκενο είναι τέλειο.
Εάν το λαμπάκι έμεινε αναμμένο για λιγότερο απο 32 δόντια σημαίνει ότι οι πλατίνες έχουν μικρό διάκενο.
Εάν το λαμπάκι έμεινε αναμμένο για περισσότερα απο 34 δόντια σημαίνει ότι οι πλατίνες έχουν μεγάλο διάκενο.

Το διάκενο των πλατίνων πρέπει να είναι το ιδανικό διότι στις πλατίνες οφείλονται προβλήματα εκκίνησης , πτώση απόδοσης, ρεταρίσματα κλπ

Τέλος παραθέτω ένα διάγραμμα που έφτιαξα και απεικονίζονται όλες οι φάσεις λειτουργίας του κινητήρα όπως και η γωνία Dwell.
Στο διάγραμμα χρησιμοποιώ μοίρες Εκκεντροφόρου (360) και όχι μοίρες στροφάλου (720) ώστε να μπορέσω να δείξω όσο πιο απλά γίνεται όλες τις φάσεις.

20520

*ATDC : After Top Dead Center , Μετά το Άνω Νεκρό σημείο.
*ABDC : After Bottom Dead Center : Μετά το κάτω Νεκρό σημείο.
*BBDC : Before Bottom Dead Center : Πριν το κάτω Νεκρό σημείο.
  • Camshaft : Εκκεντροφόρος.
  • Εαν θέλω να βρω μοίρες στροφάλου πολλαπλασιάζω επί 2 , διότι 2 στροφές του στροφάλου είναι 1 στροφή του εκκεντροφόρου. ( 4 χρονη μηχανή)
 

Comments

Το θέμα το δημιούργησα ώστε να συλλέξουμε όλες τις θεωρητικές πληροφορίες για το κύκλωμα ανάφλεξης του 2CV6 και έναν πρακτικό τρόπο για να επαληθεύουμε το διάκενο των πλατίνων.

Το σύστημα Ανάφλεξης του 2CV6 A06/635 Κινητήρες

Το 2CV6 διαθέτει ένα πολύ απλό και έξυπνο σύστημα ανάφλεξης αυτό το κάνει να είναι αξιόπιστο , φθηνό στη συντήρηση του και εύκολα επισκευάσιμο.
Ο λόγος είναι ότι το 2CV6 δουλεύει σε κύκλο ανάφλεξης Wasted Spark όπου μιας και είναι δικύλινδρο δε χρειάζεται διανομέα (Distributor).

Λίγα λόγια για τον κύκλο Wasted Spark
Ο κύκλος wasted spark σημαίνει ότι τα μπουζί δίνουνε σπινθήρα ταυτόχρονα και τα δύο μαζί , δηλαδή δίνουνε σπινθήρα
και στη φάση της συμπίεσης (8 μοίρες πριν το ΑΝΣ) αλλά και στη φάση της εξαγωγής.
Επειδή δίνουν σπινθήρα και στη φάση της εξαγωγής δίχως να υπάρχει λόγος, ο σπινθήρας πάει χαμένος και για το λόγο αυτό ονομάζεται έτσι ο κύκλος. (Χαμένος Σπινθήρ.)

Το κύκλωμα ανάφλεξης αποτελείτε απο :

  1. Τη μπαταρία (φυσικά)
  2. Τον Πολλαπλασιαστή.
  3. Τις Πλατίνες.
  4. Τα Μπουζί.
'' Λίγα θεωρητικά πράγματα όσο το δυνατόν απλοποιημένα για το πως δημιουργείτε ο σπινθήρας''

Η μπαταρία στέλνει ρεύμα στον πολλαπλασιαστή (όταν έχουμε τον διακόπτη στη θέση IGN) το ρεύμα που στέλνει είναι συνεχές.
Το συνεχές ρεύμα δημιουργεί στον πολλαπλασιαστή ένα μαγνητικό πεδίο. Το μαγνητικό πεδίο είναι μια αποθηκευμένη ενέργεια.
Οι πλατίνες όταν ανοιγοκλείνουνε δημιουργούν μεταβολές στα άκρα του πολλαπλασιαστή, αυτές οι μεταβολές βοηθούν τον πολλαπλασιαστή
να μετατρέψει την αποθηκευμένη ενέργεια του μαγνητικού πεδίου σε υψηλή τάση. Η υψηλή τάση πάει στα μπουζί και έτσι δημιουργείτε σπινθήρας.


Πότε όμως πρέπει να ανοίξουν ή να κλείσουν οι πλάτίνες?

Αυτό εξαρτάται απο την γωνία Dwell, σαν γωνία Dwell ορίζουμε το πόσες μοίρες οι πλατίνες παραμένουν κλειστές.
Όταν οι πλατίνες είναι κλειστές δεν έχουμε σπινθήρα στα μπουζί.
Το 2CV6 δουλεύει με 109 μοίρες γωνία Dwell.

Μια άλλη έννοια που πρέπει να εξηγήσουμε είναι η έννοια της προπορείας (Avance)

Προπορεία ορίζουμε το πόσες μοίρες πριν το έμβολο φτάσει στο ΑΝΣ στη φάση της συμπίεσης
θα ξεκινήσουν τα μπουζί να δίνουν σπινθήρα.
Στο 2CV6 η προπορεία είναι 8 μοίρες πριν το ΑΝΣ.


Πώς βρίσκουμε πρακτικά τις 8 Μοίρες πριν το ΑΝΣ ?

Λοιπόν για να βρούμε το σημείο των 8 μοιρών πριν το ΑΝΣ ακολουθούμε τη γνωστή διαδικασία που βάζουμε ένα
τρυπανακι ή οποιοδήποτε άλλο σιδεράκι 6 mm σε αυτό σημείο και στρέφουμε το βολάν μέχρι το τρυπανάκι να μπει στην ανάλογη τρύπα του βολάν.

View attachment 20519

Στο σημείο αυτό λοιπόν οι πλατίνες ξεκινάν να ανοίγουνε και έτσι έχουμε σπινθήρα στα μπουζί.

Πώς όμως μπορείς να επαληθεύσεις ότι η γωνία Dwell είναι ακριβώς σωστή?

Το διάκενο των πλατίνων πρέπει να είναι 0,40 mm oπως αναγράφεται στα τεχνικά εγχειρίδια.
View attachment 20523

Γνωρίζοντας ότι το βολάν έχει 107 Δόντια και γνωρίζοντας ότι η γωνία Dwell διαρκεί 109 μοίρες αυτομάτως γνωρίζω ότι η γωνία Dwell αντιστοιχεί
σε 32 δόντια του βολάν. Οπότε για 32 δόντια οι πλατίνες θα πρέπει να είναι κλειστές οπότε δεν θα έχω σπίθα στα μπουζί.

Πάμε στην Πρακτική διαδικασία..

  1. Αποσυνδέω τα μπουζοκαλώδια απο τα μπουζί σαν μέτρο ασφαλείας (Safety First) ώστε βεβαιωθώ ότι δεν πρόκειται η μηχανή να ξεκινήσει για κανένα λόγο.
  2. Γυρίζω το βολάν μέχρι να βρω το σημείο των 8 μοιρών πριν το ΑΝΣ και βεβαιώνομαι ότι το τρυπανάκι των 6 mm μπαίνει στην τρύπα του βολάν.
  3. Αφαιρώ το τρυπανάκι. ( Δε θέλουμε να το ξεχάσουμε εκεί για κανένα λόγο).
  4. Με ένα μαρκαδόρο σημαδεύω ένα δόντι στο βολάν και ένα σταθερό σημείο στη χελώνα. ( Επιλέγω κάποιο σημείο που να με βολεύει).
  5. Τοποθετώ ένα λαμπάκι 12v στα άκρα του Πολλαπλασιαστή.
  6. Γυρίζω το διακόπτη στη θέση iGN.
  7. Στην παρούσα φάση το λαμπάκι πρέπει να είναι σβηστό, ξεκινάμε και γυρίζουμε το βολάν ανάποδα απο τη φορά περιστροφής της μηχανής
(Με το που ξεκινήσουμε και γυρίζουμε το βολάν ανάποδα απο τη φορά περιστροφής το λαμπάκι θα ανάψει διότι είναι στη γωνία Dwell).
8) Mετράμε για πόσα δόντια το λαμπάκι είναι αναμμένο.

Εάν το λαμπάκι έμεινε αναμμένο για 32-34 δόντια τότε το διάκενο είναι τέλειο.
Εάν το λαμπάκι έμεινε αναμμένο για λιγότερο απο 32 δόντια σημαίνει ότι οι πλατίνες έχουν μικρό διάκενο.
Εάν το λαμπάκι έμεινε αναμμένο για περισσότερα απο 34 δόντια σημαίνει ότι οι πλατίνες έχουν μεγάλο διάκενο.

Το διάκενο των πλατίνων πρέπει να είναι το ιδανικό διότι στις πλατίνες οφείλονται προβλήματα εκκίνησης , πτώση απόδοσης, ρεταρίσματα κλπ

Τέλος παραθέτω ένα διάγραμμα που έφτιαξα και απεικονίζονται όλες οι φάσεις λειτουργίας του κινητήρα όπως και η γωνία Dwell.
Στο διάγραμμα χρησιμοποιώ μοίρες Εκκεντροφόρου (360) και όχι μοίρες στροφάλου (720) ώστε να μπορέσω να δείξω όσο πιο απλά γίνεται όλες τις φάσεις.

View attachment 20520
*ATDC : After Top Dead Center , Μετά το Άνω Νεκρό σημείο.
*ABDC : After Bottom Dead Center : Μετά το κάτω Νεκρό σημείο.
*BBDC : Before Bottom Dead Center : Πριν το κάτω Νεκρό σημείο.
  • Camshaft : Εκκεντροφόρος.
  • Εαν θέλω να βρω μοίρες στροφάλου πολλαπλασιάζω επί 2 , διότι 2 στροφές του στροφάλου είναι 1 στροφή του εκκεντροφόρου. ( 4 χρονη μηχανή)
respect!!
 
Μπράβο για την προσπάθεια και το αποτέλεσμα.
Μερικές παρατηρήσεις:

Αναφέρεσαι στον κινητήρα M28 και M28/1 602 cm3 με τα 107 δόντια στο σφόνδυλο όχι άλλους.
Ποιος ο λόγος να περιστρέψεις ανάποδα την μηχανή? Χάνεις την επίδραση των τζόγων.
Εάν (όταν) το λαμπάκι μείνει αναμμένο για διαφορετικό από 32-34 δόντια πώς κινούμαστε? Δεν αναφέρεις.
Σε κάθε αλλαγή του advance χρειάζεται ρύθμιση το Dwell και αντίστροφα.
Πως διπλασιάζεις τις μοίρες του εκκεντροφόρου για να βρεις του στροφάλου? Δηλαδή 200 Χ2 = 400 τι μοίρες ?
Προτείνεται Dwell 106 μοίρες (μεγαλύτερο διάκενο) ώστε να εξισορροπήσεις μελλοντική φθορά του μονωτικού πάνω στη κάμα.
Μη ξεχάσεις να βγάλεις το τρυπανάκι.
 
Μπράβο για την προσπάθεια και το αποτέλεσμα.
Μερικές παρατηρήσεις:

Αναφέρεσαι στον κινητήρα M28 και M28/1 602 cm3 με τα 107 δόντια στο σφόνδυλο όχι άλλους.
Ποιος ο λόγος να περιστρέψεις ανάποδα την μηχανή? Χάνεις την επίδραση των τζόγων.
Εάν (όταν) το λαμπάκι μείνει αναμμένο για διαφορετικό από 32-34 δόντια πώς κινούμαστε? Δεν αναφέρεις.
Σε κάθε αλλαγή του advance χρειάζεται ρύθμιση το Dwell και αντίστροφα.
Πως διπλασιάζεις τις μοίρες του εκκεντροφόρου για να βρεις του στροφάλου? Δηλαδή 200 Χ2 = 400 τι μοίρες ?
Προτείνεται Dwell 106 μοίρες (μεγαλύτερο διάκενο) ώστε να εξισορροπήσεις μελλοντική φθορά του μονωτικού πάνω στη κάμα.
Μη ξεχάσεις να βγάλεις το τρυπανάκι.
Σ 'ευχαριστώ πολύ @Taskos
Ναι αναφέρομαι μόνο σε αυτούς τους κινητήρες διότι δεν έχω στοιχεία για τους άλλους.

Ποιος ο λόγος να περιστρέψεις ανάποδα την μηχανή? Χάνεις την επίδραση των τζόγων.
Ο λόγος που περιστρέφω ανάποδα τη μηχανή είναι για να βρω τη γωνία Dwell όπως δείχνω στο διάγραμμα ( Να περάσω στο τόξο πρίν τις 8 μοίρες πριν το ΑΝΣ). Η επίδραση των τζόγων είναι μια σταθερά η οποία
υπήρχε και απο όταν κατασκευάστηκε η μηχανή του. Είναι πολύ μικρός παράγοντας. Εαν υπήρχε τόσο μεγάλος τζόγος που να είναι ικανός να μεταβάλει τη γωνία Dwell , τότε αυτομάτως θα είχαμε πρόβλημα και σε χρόνους ανοίγματος βαλβίδων. (Μιλάμε πάντα για τζόγο στροφάλου - εκκεντροφόρου).

Εάν (όταν) το λαμπάκι μείνει αναμμένο για διαφορετικό από 32-34 δόντια πώς κινούμαστε? Δεν αναφέρεις
Το αναφέρω :
Εάν το λαμπάκι έμεινε αναμμένο για 32-34 δόντια τότε το διάκενο είναι τέλειο.
Εάν το λαμπάκι έμεινε αναμμένο για λιγότερο απο 32 δόντια σημαίνει ότι οι πλατίνες έχουν μικρό διάκενο.
Εάν το λαμπάκι έμεινε αναμμένο για περισσότερα απο 34 δόντια σημαίνει ότι οι πλατίνες έχουν μεγάλο διάκενο.

Σε κάθε αλλαγή του advance χρειάζεται ρύθμιση το Dwell και αντίστροφα.
Σωστά αλλά εγώ αναφέρομαι στο στατικό advance που είναι το σημείο των 8 μοιρών πριν το ΑΝΣ και είναι σταθερό.
Εάν θέλουμε να ρυθμίσουμε δυναμικά το Advance σε διαφορετικό εύρος στροφών (2000RPM , 3000 RPM) θέλουμε στροβοσκόπειο και τα διαγράμματα
δυναμικού Αβανς. Είναι ωραία διαδικασία και ακριβής αλλά δυστυχώς δεν έχω και δεν μπόρεσα να βρω απο κάπου να δανειστώ ώστε να το κάνω.

Πως διπλασιάζεις τις μοίρες του εκκεντροφόρου για να βρεις του στροφάλου? Δηλαδή 200 Χ2 = 400 τι μοίρες ?
Ναι έτσι ακριβώς διότι ο 4 χρονος κινητήρας ολοκληρώνει ένα κύκλο λειτουργίας σε 720 μοίρες στροφάλου - 360 εκκεντροφόρου.
Δηλαδή κάνει 2 στροφές το βολάν στρόφαλος και 1 ο εκκεντροφόρος. Για να βρεις ένα σημείο συγκεκριμένο από το διάγραμμα που έφτιαξα ορίζεις ένα κύλινδρο πχ τον Νο 1 που βρίσκεται εσωτερικά του διαγράμματος και τον βαθμονομείς 0 - 360 μοίρες , τον εξωτερικό κύκλο τον βαθμονομείς 360 - 720 μοίρες. Με αυτόν τον τρόπο βρίσκεις ακριβώς τις μοίρες του βολάν. Οι 400 μοίρες που μου έδωσες σαν παράδειγμα σημαίνει ότι το ένας ο κύλινδρος έκανε 1 κύκλο περιστροφής και κάνει αναρρόφηση ενώ ο δεύτερος κύλινδρος ξεκινάει τη καύση + 40. Το διάγραμμα θα μπορούσε να είναι σπειροειδή αλλά δεν με βολεύει καθόλου , προτιμώ να σκέφτομαι με μοίρες εκκεντροφόρου και να διπλασιάζω εάν θέλω να βρω κάποιο συγκεκριμένο σημείο.

Προτείνεται Dwell 106 μοίρες (μεγαλύτερο διάκενο) ώστε να εξισορροπήσεις μελλοντική φθορά του μονωτικού πάνω στη κάμα.
Είναι στην κρίση του κάθε μάστορα αυτό. Επειδή είμαι πολύ νέος στο χώρο του 2CV δεν μπορώ να ξέρω τι ρυθμό φθοράς έχει το μονωτικό.
Η σκέψη σου είναι απόλυτα σωστή. Εαν θέλεις ανέφερε κάποια παραπάνω στοιχεία σχετικά με το πόσο πιο μεγάλο διάκενο.

Μη ξεχάσεις να βγάλεις το τρυπανάκι.
!! Safety First !!! Το αναφέρω στο 3 ο Βήμα.
 
:thumbs:
Ωραία σκέψη με τις διπλές μοίρες και κύκλο με 720.
Το τζόγο μην τον υποτιμάς.
'Οταν γυρίζει δεξιόστροφα όλα τα κενά μαζεύονται προς την μία μεριά και η ρύθμιση τα συμπεριλαμβάνει.
Όταν θα πας ανάποδα τα κενά αποκαλύπτονται και αλλάζουν την ρύθμιση.
 
Το υπέροχο αυτό θέμα φιλοξενείται και στην αρχική σελίδα του site.
Συγχαρητήρια και πάλι για τον κόπο σου και σε ευχαριστούμε. :love:
Ευχαριστώ πολύ!!Δεν είναι κόπος.. Τόσα πράγματα μαθαίνω καθημερινά από όλους εδώ στο φόρουμ.
"Δούναι και Λαβειν"
 
Το θέμα το δημιούργησα ώστε να συλλέξουμε όλες τις θεωρητικές πληροφορίες για το κύκλωμα ανάφλεξης του 2CV6 και έναν πρακτικό τρόπο για να επαληθεύουμε το διάκενο των πλατίνων.

Το σύστημα Ανάφλεξης του 2CV6 A06/635 Κινητήρες

Το 2CV6 διαθέτει ένα πολύ απλό και έξυπνο σύστημα ανάφλεξης αυτό το κάνει να είναι αξιόπιστο , φθηνό στη συντήρηση του και εύκολα επισκευάσιμο.
Ο λόγος είναι ότι το 2CV6 δουλεύει σε κύκλο ανάφλεξης Wasted Spark όπου μιας και είναι δικύλινδρο δε χρειάζεται διανομέα (Distributor).

Λίγα λόγια για τον κύκλο Wasted Spark
Ο κύκλος wasted spark σημαίνει ότι τα μπουζί δίνουνε σπινθήρα ταυτόχρονα και τα δύο μαζί , δηλαδή δίνουνε σπινθήρα
και στη φάση της συμπίεσης (8 μοίρες πριν το ΑΝΣ) αλλά και στη φάση της εξαγωγής.
Επειδή δίνουν σπινθήρα και στη φάση της εξαγωγής δίχως να υπάρχει λόγος, ο σπινθήρας πάει χαμένος και για το λόγο αυτό ονομάζεται έτσι ο κύκλος. (Χαμένος Σπινθήρ.)

Το κύκλωμα ανάφλεξης αποτελείτε απο :

  1. Τη μπαταρία (φυσικά)
  2. Τον Πολλαπλασιαστή.
  3. Τις Πλατίνες.
  4. Τα Μπουζί.
'' Λίγα θεωρητικά πράγματα όσο το δυνατόν απλοποιημένα για το πως δημιουργείτε ο σπινθήρας''

Η μπαταρία στέλνει ρεύμα στον πολλαπλασιαστή (όταν έχουμε τον διακόπτη στη θέση IGN) το ρεύμα που στέλνει είναι συνεχές.
Το συνεχές ρεύμα δημιουργεί στον πολλαπλασιαστή ένα μαγνητικό πεδίο. Το μαγνητικό πεδίο είναι μια αποθηκευμένη ενέργεια.
Οι πλατίνες όταν ανοιγοκλείνουνε δημιουργούν μεταβολές στα άκρα του πολλαπλασιαστή, αυτές οι μεταβολές βοηθούν τον πολλαπλασιαστή
να μετατρέψει την αποθηκευμένη ενέργεια του μαγνητικού πεδίου σε υψηλή τάση. Η υψηλή τάση πάει στα μπουζί και έτσι δημιουργείτε σπινθήρας.


Πότε όμως πρέπει να ανοίξουν ή να κλείσουν οι πλάτίνες?

Αυτό εξαρτάται απο την γωνία Dwell, σαν γωνία Dwell ορίζουμε το πόσες μοίρες οι πλατίνες παραμένουν κλειστές.
Όταν οι πλατίνες είναι κλειστές δεν έχουμε σπινθήρα στα μπουζί.
Το 2CV6 δουλεύει με 109 μοίρες γωνία Dwell.

Μια άλλη έννοια που πρέπει να εξηγήσουμε είναι η έννοια της προπορείας (Avance)

Προπορεία ορίζουμε το πόσες μοίρες πριν το έμβολο φτάσει στο ΑΝΣ στη φάση της συμπίεσης
θα ξεκινήσουν τα μπουζί να δίνουν σπινθήρα.
Στο 2CV6 η προπορεία είναι 8 μοίρες πριν το ΑΝΣ.


Πώς βρίσκουμε πρακτικά τις 8 Μοίρες πριν το ΑΝΣ ?

Λοιπόν για να βρούμε το σημείο των 8 μοιρών πριν το ΑΝΣ ακολουθούμε τη γνωστή διαδικασία που βάζουμε ένα
τρυπανακι ή οποιοδήποτε άλλο σιδεράκι 6 mm σε αυτό σημείο και στρέφουμε το βολάν μέχρι το τρυπανάκι να μπει στην ανάλογη τρύπα του βολάν.

View attachment 20519

Στο σημείο αυτό λοιπόν οι πλατίνες ξεκινάν να ανοίγουνε και έτσι έχουμε σπινθήρα στα μπουζί.

Πώς όμως μπορείς να επαληθεύσεις ότι η γωνία Dwell είναι ακριβώς σωστή?

Το διάκενο των πλατίνων πρέπει να είναι 0,40 mm oπως αναγράφεται στα τεχνικά εγχειρίδια.
View attachment 20523

Γνωρίζοντας ότι το βολάν έχει 107 Δόντια και γνωρίζοντας ότι η γωνία Dwell διαρκεί 109 μοίρες αυτομάτως γνωρίζω ότι η γωνία Dwell αντιστοιχεί
σε 32 δόντια του βολάν. Οπότε για 32 δόντια οι πλατίνες θα πρέπει να είναι κλειστές οπότε δεν θα έχω σπίθα στα μπουζί.

Πάμε στην Πρακτική διαδικασία..

  1. Αποσυνδέω τα μπουζοκαλώδια απο τα μπουζί σαν μέτρο ασφαλείας (Safety First) ώστε βεβαιωθώ ότι δεν πρόκειται η μηχανή να ξεκινήσει για κανένα λόγο.
  2. Γυρίζω το βολάν μέχρι να βρω το σημείο των 8 μοιρών πριν το ΑΝΣ και βεβαιώνομαι ότι το τρυπανάκι των 6 mm μπαίνει στην τρύπα του βολάν.
  3. Αφαιρώ το τρυπανάκι. ( Δε θέλουμε να το ξεχάσουμε εκεί για κανένα λόγο).
  4. Με ένα μαρκαδόρο σημαδεύω ένα δόντι στο βολάν και ένα σταθερό σημείο στη χελώνα. ( Επιλέγω κάποιο σημείο που να με βολεύει).
  5. Τοποθετώ ένα λαμπάκι 12v στα άκρα του Πολλαπλασιαστή.
  6. Γυρίζω το διακόπτη στη θέση iGN.
  7. Στην παρούσα φάση το λαμπάκι πρέπει να είναι σβηστό, ξεκινάμε και γυρίζουμε το βολάν ανάποδα απο τη φορά περιστροφής της μηχανής
(Με το που ξεκινήσουμε και γυρίζουμε το βολάν ανάποδα απο τη φορά περιστροφής το λαμπάκι θα ανάψει διότι είναι στη γωνία Dwell).
8) Mετράμε για πόσα δόντια το λαμπάκι είναι αναμμένο.

Εάν το λαμπάκι έμεινε αναμμένο για 32-34 δόντια τότε το διάκενο είναι τέλειο.
Εάν το λαμπάκι έμεινε αναμμένο για λιγότερο απο 32 δόντια σημαίνει ότι οι πλατίνες έχουν μικρό διάκενο.
Εάν το λαμπάκι έμεινε αναμμένο για περισσότερα απο 34 δόντια σημαίνει ότι οι πλατίνες έχουν μεγάλο διάκενο.

Το διάκενο των πλατίνων πρέπει να είναι το ιδανικό διότι στις πλατίνες οφείλονται προβλήματα εκκίνησης , πτώση απόδοσης, ρεταρίσματα κλπ

Τέλος παραθέτω ένα διάγραμμα που έφτιαξα και απεικονίζονται όλες οι φάσεις λειτουργίας του κινητήρα όπως και η γωνία Dwell.
Στο διάγραμμα χρησιμοποιώ μοίρες Εκκεντροφόρου (360) και όχι μοίρες στροφάλου (720) ώστε να μπορέσω να δείξω όσο πιο απλά γίνεται όλες τις φάσεις.

View attachment 20520
*ATDC : After Top Dead Center , Μετά το Άνω Νεκρό σημείο.
*ABDC : After Bottom Dead Center : Μετά το κάτω Νεκρό σημείο.
*BBDC : Before Bottom Dead Center : Πριν το κάτω Νεκρό σημείο.
  • Camshaft : Εκκεντροφόρος.
  • Εαν θέλω να βρω μοίρες στροφάλου πολλαπλασιάζω επί 2 , διότι 2 στροφές του στροφάλου είναι 1 στροφή του εκκεντροφόρου. ( 4 χρονη μηχανή)
Politimo!!!!
Mias ke chanounde ta mastoria siga siga pou kserane na rithmisoune tin anaflexi sta 2CV!
 
Καλησπερα.
Αν και εγώ είμαι μακριά από αυτές τις γνώσεις, σου απονέμω συγχαρητήρια.
Αυτό λέγεται Αξιωματικός του Ελληνικού Ε.Ν. , να το ψάχνεις μέχρι εκεί που δεν πάει.
Ξανά εύγε.
 
Καλησπερα.
Αν και εγώ είμαι μακριά από αυτές τις γνώσεις, σου απονέμω συγχαρητήρια.
Αυτό λέγεται Αξιωματικός του Ελληνικού Ε.Ν. , να το ψάχνεις μέχρι εκεί που δεν πάει.
Ξανά εύγε.
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά λόγια :thumbs:!! Έτσι!!
Καλωσηρθες στην Citroenοπαρέα μας!!
:citroen::citroen:
 
Κώστα το είχα αφησει για το απολαύσω χαλαρά και με καφέ διαβαζωντας το αυτο το θέμα. Τελειώνω το καφέ και μου πέρασε η σκέψη να ξαναναψω τσιγάρο μετά από χρόνια...
Να σαι καλά, να το χαίρεσαι και να μοιράζεσαι τις γνώσεις σου!
Εξαιρετικός!
 
Κώστα το είχα αφησει για το απολαύσω χαλαρά και με καφέ διαβαζωντας το αυτο το θέμα. Τελειώνω το καφέ και μου πέρασε η σκέψη να ξαναναψω τσιγάρο μετά από χρόνια...
Να σαι καλά, να το χαίρεσαι και να μοιράζεσαι τις γνώσεις σου!
Εξαιρετικός!
Να σαι καλά, σ ευχαριστώ πολύ Νονε!!
(Μην ανάψεις τσιγάρο!!!!!χαχαχαχα)
Θεώρησα καλό να μαζέψουμε ότι τεχνικές πληροφορίες έχουμε.
:citroen::thumbs:
 
Top Bottom